Psychiatrie pro praxi – 1/2020

www.psychiatriepropraxi.cz  / Psychiatr. praxi 2020; 21(1): e17–e22 / PSYCHIATRIE PRO PRAXI e22 PŘEHLEDOVÉ ČLÁNKY Vplyv ADHD na sociálne vzťahy dieťaťa LITERATÚRA 1. ALTMANOVÁ, M. Hyperaktívne a nepozorné dieťa. Vyd. 1. Praha: Pražská pedagogicko­ ‑psychologická poradna, s. r. o., 2010, 24 s. 2. ANTAL,M, To dítě je nepozorné. Praha: Mladá fronta, 2013, 296 s. ISBN 978-80-209-2898-1 3. BLAHUTKOVÁ, M., KLENKOVÁ J., ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pre deti s porucha- mi pozornosti a pre hyperaktívne deti. 1. vyd., Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, 56 s. ISBN 80-210-3627-3. 4. BORODÁČOVÁ, L., DOČOLOMANSKÁ, D., HREBÍK, M., MAŠURA, J. Faktory ovplyvňujúce ďalší neuropsychologický vývin detí s hypoplastickým ľavokomorovým syndrómom. Pe- diatria (Bratisl) 2, 2007, č. 1, s. 6 – 9. ISSN 1336-863X 5. ČERNÁ, M. Ľahká mozgová dysfunkcia 3. vyd. Praha: Karolinum, 1999, 224 s. ISBN 80-7184-880-8. 6. DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Ka- rolinum, 2000, 374 s. ISBN 80-246-0139-7. 7. DRTÍLKOVÁ, I., ŠERÝ, O. Hyperkinetická porucha: ADHD. 1. vyd. Praha: Galén, 2007, 268 s. ISBN 978-80-7262-419-5. 8. HADJ‑MOUSSOVÁ, Z. Pedagogicko‑psychologické poradenství I: vybrané problémy. Pra- ha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005, 207 s. ISBN 80-7290-215-6. 9. HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6. 10. JUCOVIČOVÁ, D., TKÁČKOVÁ, H. Máme dítě s ADHD: rady pro rodiče. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2015, 262 s. ISBN 978-80-247-5347-8. 11. JUCOVIČOVÁ, D., TKÁČKOVÁ, H. Máte neklidné, nesoustředěné dítě?: metody práce s dět- mi s LMD (ADHD, ADD) především pro učitele a vychovatele. 2. vyd. Praha: D + H, 2007, 127 s. ISBN 978-80-903869-1-4. 12. KUCHARSKÁ, A. Školní speciální pedagog. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 223 s. ISBN 978-80-262-0497-8. 13. KUCHTA, M. Sociálna pediatria v súčasných podmienkach Slovenska. 1/2010, Pediatria (Bratislava) 2010; 5 č. 1 s.14 – 19. ISSN 1336-863X 14. MUNDEN, A., ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita: (přehled současných po- znatků a přístupu pro rodiče a odborníky). Vyd. 1. Praha: Portál,2002, 119 s. ISBN 80-7178-625-X 15. MÜLLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001, 289 s. ISBN 80-244-0231-9. 16. ŠKVOROVÁ, J., ŠKVOR, D. Proč zlobím?: lehká mozková dysfunkce MD/ADHD. Vyd. 1. V Praha: Triton, 2003, 129 s. ISBN 80-7254-407-1. 17. ŠTEFKOVIČOVÁ, M. HUDEČKOVÁ, H. Režimové opatrenia v ambulancii primárneho kon- taktu pre deti a dorast. Pediatria (Bratisl), 1, 2006, č. 3, s. 143 – 147. ISSN 1336-863X 18. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0. 19. TAYLOR, J. F. Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti: rádce pro děti s ADHD a ADD. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 124 s. ISBN 978-80-262-0068-0

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA4Mjc=